Porsche toont de kracht van elektrisch: Panamera Turbo S E-Hybrid

Porsche toont de kracht van elektrisch: Panamera Turbo S E-Hybrid

Vorig artikel Volgend artikel

Porsche komt voor het eerst met een hybrideversie van het vlaggenschip binnen de Panamera-reeks. In de nieuwe Panamera Turbo S E-Hybrid werkt een 4-liter V8-benzinemotor samen met een elektromotor. Dat zorgt voor een systeemvermogen van 500 kW/680 pk en vanaf nauwelijks meer dan stationair toerental is al 850 Nm koppel beschikbaar. Hetgeen zorgt voor een sprint van 0-100 km/u in 3,4 seconden, en de topsnelheid bedraagt 310 km/u. De elektrische actieradius is maximaal 50 kilometer.

Volgens de New European Driving Cycle (NEDC) komt het gemiddelde brandstofverbruik op 2,9 l/100 km. Dit model benadrukt het belang dat Porsche aan elektromobiliteit hecht.

De kracht van elektrisch

De elektromotor wordt gevoed door een achterin de auto geplaatste, vloeistofgekoelde lithium-ion batterij met een capaciteit van 14,1 kWh. Via een reguliere 230 V/10 ampère-aansluiting duurt het volledig opladen 6 uur. Maar als je hiervoor de optionele 7,2 kW-lader in combinatie met een 230 V/32 A-aansluiting gebruikt, duurt het laden slechts 2,4 uur.

Het laadproces is te starten via de timer van het Porsche Communication Management (PCM) of via de Porsche Connect app voor smartphones en de Apple Watch.

De Panamera Turbo S E-Hybrid start altijd in de volledig elektrische E-Power-modus. In deze stand is het mogelijk om tot 50 kilometer emissievrij af te leggen. Door het gaspedaal voorbij een bepaald punt te bewegen, of wanneer de batterijlading onder de minimumwaarde komt, wordt de Hybrid Auto-modus geactiveerd. Vanaf dat moment is de kracht van zowel de benzine- als de elektromotor beschikbaar.

De nieuwe Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid en Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Executive worden in juli op de Nederlandse markt verwacht.

porsche-2
porsche-4
porsche
Redactie Carrepublic

De redactie van Carrepublic schrijft dagelijks over nieuws uit de automotive industrie. Volg ons ook via Twitter, Facebook en Instagram.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies