09.10.2014

De nieuwe Porsche Carrera GTS, 430 Pk en een topsnelheid van boven de 300 km/h


In alles nóg sportiever

Met de nieuwe 911 Carrera GTS en de vierwielaangedreven Carrera 4 GTS wil Porsche een brug slaan tussen de reguliere 911 S modellen en de meer compromisloze 911 GT3. De 911 Carrera GTS en Carrera 4 GTS zijn er als Coupé en als Cabriolet. In alle gevallen zorgt een 316 kW/430 pk sterke zescilinder boxermotor voor de aandrijving. Ook op andere vlakken komt de pure dynamiek van deze Porche’s luid en duidelijk tot uiting.

De focus van de nieuwe Porsche 911 Carrera GTS en Carrera 4 GTS modellen ligt op pure dynamiek. De zescilinder boxermotor levert in de nieuwe uitvoeringen 316 kW/430 pk. De 911 Carrera GTS Coupé met PDK (Porsche Doppelkupplungsgetriebe) sprint van 0-100 km/h in 4,0 seconden (4,4 s met handgeschakelde zevenversnellingsbak). Elke 911 Carrera GTS heeft een topsnelheid van meer dan 300 km/h. Desondanks zijn de officiële verbruikscijfers identiek aan die van de Carrera S modellen. Het gemiddelde verbruik van de nieuwe 911 Carrera GTS Coupé komt bijvoorbeeld op 9,5-8,7 l/100 km (CO2: 223-202 g/km).

Sportiviteit in praktijk gebracht

Om het sportieve karakter te benadrukken, is het Sport Chrono Pakket standaard op elke 911 Carrera GTS en Carrera 4 GTS. Dat geldt ook voor het actieve sportonderstel Porsche Active Suspension Management (PASM), dat de carrosserie met 10 mm verlaagt. Een sportuitlaat zorgt voor de onmiskenbare GTS sound. Ook de standaarduitrusting is zeer sportief. Zo zijn de stoelen bekleed met een combinatie van leder en alcantara.

Zichtbare dynamiek

De dynamiek van de 911 Carrera GTS wordt zichtbaar gemaakt door onder meer de brede wielkasten achter, matzwarte 20-inch lichtmetalen wielen met centrale wielmoer en de donker uitgevoerde bi-xenon koplampen met het Porsche Dynamic Light System (PDLS). Ook diverse in zwart uitgevoerde accenten waaronder de uitlaatpijpen dragen bij aan de krachtige verschijning. De nieuwe 911 Carrera GTS en Carrera 4 GTS zijn vanaf november leverbaar in Nederland. Klanten hebben keuze uit Coupé- en Cabriolet-uitvoeringen. Alle modellen zijn er met handgeschakelde zevenversnellingsbak of met Porsche Doppelkupplungsgetriebe. De prijzen worden binnenkort bekend gemaakt.

01-Porsche-911-Carrera-GTS-P14-0889
01-Porsche-911-Carrera-GTS-P14-0889
02-Porsche-911-Carrera-GTS-P14-0888
02-Porsche-911-Carrera-GTS-P14-0888
03-Porsche-911-Carrera-GTS-P14-0891
03-Porsche-911-Carrera-GTS-P14-0891
04-Porsche-911-Carrera-GTS-P14-0892
04-Porsche-911-Carrera-GTS-P14-0892
05-Porsche-911-Carrera-GTS-P14-0887
05-Porsche-911-Carrera-GTS-P14-0887
06-Porsche-911-Carrera-GTS-P14-0894
06-Porsche-911-Carrera-GTS-P14-0894
07-Porsche-911-Carrera-GTS-P14-0886
07-Porsche-911-Carrera-GTS-P14-0886
08-Porsche-911-Carrera-GTS-P14-0893
08-Porsche-911-Carrera-GTS-P14-0893
09-Porsche-911-Carrera-GTS-P14-0890
09-Porsche-911-Carrera-GTS-P14-0890
10-Porsche-911-Carrera-GTS-P14-0895
10-Porsche-911-Carrera-GTS-P14-0895
Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.