Nieuw16.11.2020

Een echte Mercedes-Benz, de nieuwe E-Klasse


De Mercedes-NBenz E-Klasse is weer op en top een echte Mercedes-Benz geworden. Strak vormgegeven, van binnen pure luxe en een rijbeleving waar je u tegen zegt.

Mercedes_Benz_E200_Koffer
Mercedes_Benz_E200_Koffer
Mercedes_Benz_E200_MBUX
Mercedes_Benz_E200_MBUX

De nieuwe Mercedes-Benz E-Klasse

De Mercedes-Benz E-Klasse is een model dat al heel wat jaren meedraait. Wist je dat het in veel landen een veel gebruikte taxi is? Dat kan je natuurlijk negatief opvatten, maar eigenlijk is dat helemaal niet nodig. Het toont eigenlijk aan dat het een luxe, zeer betrouwbare auto is in het hogere segment. Het nieuwe facelift model heeft een heel nieuw aanzicht gekregen. Het nieuwe type led-verlichting in de koplamp gaan we terugzien op onder andere de nieuwe C-klasse en S-klasse.

Mercedes_Benz_E200_Train
Mercedes_Benz_E200_Train
Mercedes_Benz_E200_Iphone
Mercedes_Benz_E200_Iphone
Mercedes_Benz_E200_headlights
Mercedes_Benz_E200_headlights
Mercedes_Benz_E200_Front_Steel
Mercedes_Benz_E200_Front_Steel

Ook de achterlichten hebben een flinke upgrade gehad. Waar de oude lampen nog erg veel op de C-Klasse achterlichten leken, is dat nu totaal anders. Scherpere en slankere vormgegeven achterlichten bepalen de lijnen in de heupen. Verder oogt de nieuwe E-Klasse juist heel ‘rustig’ door de eenvoud aan lijnen op de flanken.

Mercedes_Benz_E200_trunk
Mercedes_Benz_E200_trunk

Het interieur van de nieuwe E-Klasse

Ook het interieur van de nieuwe E-Klasse heeft diverse aanpassingen ondergaan. Het paradepaartje van Mercedes-Benz: het MBUX-systeem vinden we uiteraard weer terug in het interieur van de nieuwe E. Maar de bediening heeft een touchpad gekregen in plaats van het draaiwieltje in het middenconsole. Het touchpad werkt zeer gebruiksvriendelijk en nauwkeurig. Buiten een aantal knoppen voor de klimaatbeheersing op het middenconsole, is er flink opgeruimd. Alles gaat nu via het MBUX-systeem, of je vraagt het Mercedes gewoon even. Een simpele ‘Hé Mercedes’ volstaat om je commando door te geven. Het is in het begin even zoeken naar de juiste woorden, maar het systeem kan bijna alles voor je regelen op of aan de auto.

Ook zorgt deze E-Klasse een fijne geur door de cabine. Er is veel aandacht gespendeerd op het gebied van beleving. Ook het ambient light geeft een, volledig aan te passen, persoonlijke sfeer in de auto. Verder draagt het Burmeister geluidssysteem bij aan een prachtige beleving op audio vlak. Het AMG stuurwiel is voorzien van twee pianolak spaken per zijde met touch toetsen voor de bediening van de schermen in het dashboard.

Mercedes_Benz_E200_Dashboard
Mercedes_Benz_E200_Dashboard
Mercedes_Benz_E200_Burmeister
Mercedes_Benz_E200_Burmeister
Mercedes_Benz_E200_AMG Stuur
Mercedes_Benz_E200_AMG Stuur
Mercedes_Benz_E200_Seats
Mercedes_Benz_E200_Seats

Rijden is beleven in de nieuwe E-Klasse

Op pad met de nieuwe E-Klasse is een pure beleving. De vering, de vermogensafgifte en het zitcomfort, alles is gericht op een fijne rijbeleving. Tijdens het rijden met de E200 heb je helemaal geen zin om te scheuren, je wilt kalm en relaxt van a naar b rijden in deze auto. Bij het gebruik van de navigatie wordt er gebruik gemaakt van Augmented Reality. Een camera boven in de voorruit filmt wat zich voor de auto afspeelt en laat dat zien op het scherm van het MBUX-systeem. Met verschijnende straatnaamborden en pijlen live op de beelden, zie je exact welke straat of richting je in moet slaan om op je bestemming te arriveren. Verkeerd rijden is bijna niet meer mogelijk.

In comfort modus schakelt de 9-traps automaat heerlijk soepel en merk je nauwelijks dat er van versnelling gewisseld wordt. De 2.0 benzinemotor heeft een vermogen van 197 pk met ondersteuning van een mild hybride systeem dat 14 pk levert. Het gaat je niet sneller naar de 100 km/u helpen vermoed ik, maar het draagt wel bij aan het reduceren van het verbruik.

En dat is ook iets om te benoemen. De nieuwe E-Klasse weegt rijklaar, zoals deze hier staat, 1.700 kilo en dat is best een hoop. Als wij de actieradius moeten geloven zouden wij met een volle tank, 66 liter benzine, ruim 940 kilometer ver moeten komen. En dat is toch best netjes voor een zware auto.

Mercedes_Benz_E200_Front
Mercedes_Benz_E200_Front
Mercedes_Benz_E200_Dash
Mercedes_Benz_E200_Dash

Wat kost de nieuwe Mercedes-Benz E-Klasse

Een dikke Duitser als deze is niet goedkoop, maar als je het mij vraagt krijg je er wel heel erg veel voor terug. Het is weer een echte Mercedes zoals we gewend zijn. De nieuwe E-Klasse zit gewoon heel goed in elkaar. De knoppen zitten waar je ze wilt hebben, het rijden gaat zoals je dat zou willen en de auto is voorzien van meer snufjes en technologie dan ooit tevoren. Deze E-Klasse zoals die hier staat kost 73.172,- euro. De E-Klasse is ook verkrijgbaar als estate, cabrio, coupé en natuurlijk als dikke vette 63 AMG S.

Mercedes_Benz_E200_Get_In
Mercedes_Benz_E200_Get_In
Mercedes_Benz_E200_Sun
Mercedes_Benz_E200_Sun
Mercedes_Benz_E200_sunroof
Mercedes_Benz_E200_sunroof
Tim van Osta

Tim is een petrolhead in hart en nieren. Auto's, motoren en feitelijk alles wat mechanisch aangedreven wordt Tim heel gelukkig van. Tim schrijft artikelen voor Carrepublic, Dutch Cowboys en Style Cowboys.

Verder lezen over Mercedes-Benz

Aan de stekker met de Mercedes-Benz A-klasse

De Mercedes-benz A-klasse was van 1997 tot en met 2012 een model dat wanneer daarover gesproken werd, je vaak in die zin ook termen als bejaard of suf tegenkwam. Het model 'koekentrommel' heeft Mercedes-Benz de laan uitg...

Hybrid02.02.2021

Aan de stekker met de Mercedes-Benz A-klasse

Ultimate deluxe pack: BMW X5 & BMW 745 Le X-drive

Het is natuurlijk geen toeval dat wij deze twee topmodellen van BMW naast elkaar gezet hebben tijdens onze test. Zowel de De BMW 7-serie 45 Le X-drive als de BMW X5 45e van BMW worden niet voor niets veelvuldig gebruikt...

Hybrid25.01.2021

Ultimate deluxe pack: BMW X5 & BMW 745 Le X-drive

Meest badass ‘schildpad’ ooit: Mercedes-Benz GLE coupé

Ik kan er echt niet omheen, als je om de Mercedes-Benz GLE coupé loopt lijkt het echt een beetje op een schildpad. Als je van onder naar boven kijkt zie je de auto steeds slanker worden, vanaf de ramen gezien dan. Maar...

Verwondering21.01.2021

Meest badass ‘schildpad’ ooit: Mercedes-Benz GLE coupé

Toys for boys: Mercedes-benz GLC43 AMG

De Mercedes-benz GLC is op zich al een hele mooie auto om te zien. Het is een SUV die niet "te" groot is voor het Nederlandse verkeer. Deze facelift in combinatie met die dikke V6 is de GLC werkelijk een genot om mee te...

Snelheid05.01.2021

Toys for boys: Mercedes-benz GLC43 AMG

Mercedes: de populairste klassieker van Nederland

Oldtimers van Mercedes zijn de favoriete klassieke auto’s onder Nederlanders. Na de modellen van het Duitse merk zijn de klassiekers van Citroën en Volvo het meest in trek. Niet alleen onder Nederlanders is de Mercede...

Oldtimers23.01.2020

Mercedes: de populairste klassieker van Nederland

Mercedes-Benz laat modulair zelfrijdend autoconcept zien

Bizar is het zeker, de VISION Urbanetics die Mercedes-Benz gepresenteerd heeft. De concept car is zelfrijdend (natuurlijk), elektrisch (natuurlijk) maar daar houdt het op met de dingen die je zou verwachten. Het belangri...

Technologie11.09.2018

Mercedes-Benz laat modulair zelfrijdend autoconcept zien

De Brabus Adventure 4×4²: het ultieme custom offroad-monster?

Brabus is een van de beste tuners als het gaat om de van zichzelf al speciale Mercedes G. Met de Adventure 4x4² bouwen ze voort op de G 500 4x4² met een waslijst aan extra onderdelen en hebben ze misschien wel de ultie...

Verwondering18.05.2018

De Brabus Adventure 4×4²: het ultieme custom offroad-monster?

Mercedes onthult een ultra-luxe elektrische Maybach SUV

Mercedes heeft een Maybach-concept gemaakt dat duidelijke taal spreekt: een versie van deze ultra-luxury SUV moet gaan concurreren met de Bentley- en Rolls-Royce SUV's voor mensen met diepe zakken. De auto is tijdens de...

Technologie24.04.2018

Mercedes onthult een ultra-luxe elektrische Maybach SUV