Nieuw17.11.2017

Shell daagt studenten uit om (mobiliteits)problemen op te lossen


Shell wil studenten uitdagen om mee te doen aan een wereldwijde competitie met de naam Ideas360. Een challenge waarbij de studenten slimme oplossingen verzinnen voor uitdagingen op het gebied van mobiliteit, energie, water en voedsel.

Met een wereldbevolking die in 2050 uit zo’n 9 miljard mensen zal bestaan neemt ook de vraag naar energie, water en voedsel de komende decennia toe. Shell leidt studenten naar een investeringswaardig businessmodel voor nieuwe ideeën, onder begeleiding van mentoren en experts.

Dat levert hopelijk wat briljante ideeën op, maar het is voor de studenten ook een mooie kans. Ze ontwikkelen specifieke vaardigheden die helpen als ze later een baan moeten gaan vinden, zoals probleemoplossend denkvermogen. Dat de winnaar een leuke trip kado krijgt is een mooie bonus.

Tijdens de 2017-editie zijn meer dan 750 ideeën uit ruim 140 landen ingezonden, waarvan de vijf beste ideeën naar de finale in Londen mochten.

Voorbeelden van eerdere concepten zijn onder andere het gebruik van plastic uit de oceaan voor visnetten, het gebruik van aangespoeld zeewier om ondervoeding tegen te gaan en zonnepanelen die zichzelf kunnen verplaatsen richting de zon. Allemaal ideeën die haalbaar zijn en zo kunnen bijdragen aan een betere wereld in de toekomst.

Als je zelf student bent en ook nog een briljant idee hebt kun je dat indienen via www.shellideas360.com tot en met 19 januari. Wie weet? Misschien verander je de maatschappij ten goede. En win je een leuke adventure trip.

Jeroen

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys en de andere titels. Begonnen als content creator, en nu verantwoordelijk voor alle titels die vallen onder Dutchcowboys Media. Behalve liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online, is hij ook een autoliefhebber.