[124
`

Gadgets27.07.2018

Dé speaker voor serieuze F1-fans: een ultrasoft Pirelli band


Als je dusdanig fan bent van de F1 dat je het type band dat in een 2,3 seconden pitstop op een auto wordt gezet op het oog kunt herkennen is er een leuke speaker voor je: de Pirelli P Zero Sound. De bluetooth speaker is namelijk een replica van de replica-banden die F1-teams gebruiken in aerodynamische windtunnel-tests. Die testbanden zijn de helft van de echte banden en deze speaker is precies diezelfde maat: 33 centimeter doorsnee.

Je kunt qua kleur kiezen voor een rode supersoft, de paarse ultrasoft, de roze hypersoft, een gele soft, groene intermediate of als je het niet belangrijk vindt dat één van je favoriete coureurs de band in kwestie ook veel gebruikt een witte medium, blauwe hard of oranje superhard. Er is dus altijd wel een kleur die in je interieur past, hoewel wij meteen dachten “doe maar een ultrasoft, werkt ook op de meeste banen”.

pirelli-1
pirelli-1

Geen lichtgewicht

Technisch gezien is de speaker geen kleintje: het ding weegt net geen 10 kilo, heeft een 100 watt versterker, een midwoofer van 100 millimeter en een 25 millimeter tweeter. Dat is dus vrij fors en dat betekent dat je met deze band in je garage of kamer meer dan genoeg power hebt om een flink feestje te bouwen. Helaas is de prijs ook navenant: de P Zero Sound kost 2400 euro. Daar heb je ook een plek in de VIP loge voor op Spa Francorchamps en dan heb je nog geld over om een ‘gewone’ bluetoothspeaker te kunnen kopen, zeg maar.

Bizar genoeg is het ‘band’-gedeelte van de band niet van rubber gemaakt, ondanks het feit dat Pirelli zich met de productie bemoeit en dat is wel een beetje een domper, zeker gezien de prijs die je er voor moet betalen. Het was een heel tof detail geweest als de band ook echt een band was, maar nu is het voornamelijk een speaker in de vorm van een band, zij het met alle details die het herkenbaar maken als een F1-band.

pirelli-4
pirelli-4
pirelli-3
pirelli-3

[Afbeeldingen © Pirelli/iXoost]

Jeroen

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys en de andere titels. Begonnen als content creator, en nu verantwoordelijk voor alle titels die vallen onder Dutchcowboys Media. Behalve liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online, is hij ook een autoliefhebber.