Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys en de andere titels. Begonnen als content creator, en nu verantwoordelijk voor alle titels die vallen onder Dutchcowboys Media. Behalve liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online, is hij ook een autoliefhebber.
Met de nieuwe 911 Carrera T laat Porsche het concept van de 911 T uit 1968 herleven. Minder gewicht, kortere overbrengingen en een mechanisch sperdifferentieel voor optimale prestaties. Zonder filter.
Met het PASM sportonderstel dat de carrosserie met 10 mm verlaagt, een iets lichter Sport Chrono Pakket door het ontbreken van de stopwatch op het dashboard en een kortere versnellingspook gaat er aan alle kanten iets vanaf, om meer te kunnen krijgen.
Alles staat in het teken van optimale sportiviteit en gewichtsbesparing. Lichtgewicht glas in de ruiten, vanuit het interieur met lussen te openen deuren: elk detail telt. Dat betekent wel ook minder geluidsisolatie en geen zittingen achterin. Zelfs het PCM is weg te laten. Resultaat: een leeggewicht van 1.425 kg, waarmee de tweezits Carrera T 20 kg lichter is dan een vergelijkbaar uitgevoerde 911 Carrera.

Puristisch interieur
Uiteraard is ook het interieur zeer sportief. Viervoudig elektrisch verstelbare sportstoelen zijn standaard, met een zwart 911 logo in de hoofdsteunen gestikt. Via het leren GT-sportstuurwiel is het mogelijk het gewenste rijprogramma te kiezen.
De afwerkingselementen op het dashboard en deuren zijn zwart, maar er is ook ruimte voor accenten. De contrasterende kleuren racinggeel, Indisch rood of GT-zilver zetten die op diverse interieurdelen zoals de veiligheidsgordels, het 911 logo op de hoofdsteunen, de deurlussen of de Sport-Tex bekleding.


Betere gewichts-vermogensverhouding
De 3,0-liter zescilinder boxermotor met bi-turbo levert een vermogen van 272 kW/370 pk en een maximaal koppel van 450 Nm tussen 1.700 en 5.000 tpm. De gewichts-/vermogensverhouding van 3,85 kg/pk zorgt voor betere prestaties en nog meer rijdynamiek.
Dankzij de handgeschakelde transmissie met kortere overbrengingen en het sperdifferentieel sprint de 911 Carrera T in 4,5 seconden van 0 naar 100 km/h. Daarmee is hij 0,1 seconde sneller dan de 911 Carrera. De accelaratie van 0 naar 200 km/h duurt 15,1 seconden en de topsnelheid ligt boven de 290 km/h.
De 911 Carrera T is nu al te bestellen bij de Nederlandse Porsche Centra maar wordt pas vanaf 2018 verwacht. De consumentenadviesprijs is vanaf € 149.016 voor de versie met handbak.

[Afbeeldingen © Porsche]
Verder lezen over Porsche

Shareables25.07.2022
Jouw droomauto binnen handbereik
(opties voor het financieren van een nieuwe luxe auto)
Shareables25.04.2021
Spot een zeldzame Oranje Porsche op Koningsdag

Nieuw29.06.2020
De 8 cilinder is back in de nieuwe Porsche Cayenne GTS

Nieuw13.05.2020
De nieuwste Porsche Turbo S

Nieuw17.12.2019
De Porsche Macan GTS is terug

Snelheid31.10.2019
Drag race: Porsche Taycan Turbo S vs Tesla Model S

Nieuw14.03.2019
Dit is de nieuwe Porsche 911 cabriolet met hightech softtop

Technologie08.03.2019