Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys en de andere titels. Begonnen als content creator, en nu verantwoordelijk voor alle titels die vallen onder Dutchcowboys Media. Behalve liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online, is hij ook een autoliefhebber.
Het nieuwe seizoen F1 is inmiddels weer net van start en misschien is je wel iets opgevallen: de nieuwe Safety Car. De Safety Car in de F1 moet steeds sneller kunnen gaan, want de racebolides worden ook steeds sneller. Daarom heeft Mercedes-Benz dit jaar flink uitgepakt. Deze AMG GT R is een monster met 577 paardekrachten en vervangt de SLS AMG die hiervoor de Formule 1 bolides achter zich moest houden. Het is inmiddels al de elfde auto die die rol vervult sinds de Safety Car in 1996 werd geïntroduceerd.
Om de veiligheid te waarborgen is zo’n auto uitgerust met allerlei communicatiesystemen: er zitten top of the line radiosystemen in, er zijn volledig geïntegreerde iPads geïnstalleerd in de auto en de Safety Car heeft zelfs een in-auto WLAN hotspot om te zorgen dat er altijd een manier is om te kunnen communiceren met de raceleiding.
Daarnaast gaat ‘ie natuurlijk ook gewoon vreselijk hard. Het lijkt niet altijd zo omdat je een twintigtal dringende F1-auto’s er achter hebt zitten, maar de Safety Car moet hard genoeg kunnen rijden dat de banden van de auto’s niet afkoelen en dus heb je die 577 pk hard nodig. Dan zit je op een topsnelheid van 318 kilometer per uur en dat lijkt alleen maar langzaam.
Bernd Mayländer, al jerenlang chauffeur van de Safety Car, kan dus weer aan de bak. Samen met zijn copiloot Richard Darker zullen de twee dus nóg harder over de circuits kunnen gaan scheuren met hun vierliter V8 met dubbele turbo. Hopelijk hoeven ze niet al te veel in actie te komen: elke keer dat zij zich de banden onder de auto uit racen is er toch iets anders stukgegaan.
[Afbeeldingen © Mercedes-Benz]
Verder lezen over Mercedes-Benz
Hybrid02.02.2021
Aan de stekker met de Mercedes-Benz A-klasse
Hybrid25.01.2021
Ultimate deluxe pack: BMW X5 & BMW 745 Le X-drive
Verwondering21.01.2021
Meest badass ‘schildpad’ ooit: Mercedes-Benz GLE coupé
Snelheid05.01.2021
Toys for boys: Mercedes-benz GLC43 AMG
Nieuw16.11.2020
Een echte Mercedes-Benz, de nieuwe E-Klasse
Oldtimers23.01.2020
Mercedes: de populairste klassieker van Nederland
Dit waren de klassieke autotrends van 2019Technologie11.09.2018
Mercedes-Benz laat modulair zelfrijdend autoconcept zien
Goed idee, maar nog ver wegVerwondering18.05.2018