Tim is een petrolhead in hart en nieren. Auto's, motoren en feitelijk alles wat mechanisch aangedreven wordt Tim heel gelukkig van. Tim schrijft artikelen voor Carrepublic, Dutch Cowboys en Style Cowboys.
Heel veel plezier in de Supra
De Supra met de 3.0 liter motor hebben we hier al uitgebreid besproken. De 2.0 is toch een iets ander verhaal. Zo is de 2.0 liter 100 kg lichter, maar heeft daarentegen 82 pk minder. Dan duurt een sprintje naar de 100 km/u dan ook een hele seconde langer. Of je dat echt heel vervelend gaat vinden betwijfel ik. Het scheelt je onderaan de streep 21.700 euro. Daar kun je heel veel banden van oproken of van tanken.
Maar we hadden het over plezier en dat heb je in deze Supra. Dat heb je eigenlijk in beide Supra’s. Vermogen heb je zat in een auto die nog geen 1.400 kg weegt, met een zwaartepunt dat zeer laag ligt. Verder is de wegligging subliem en doet het Supra Safety zijn werk heel goed. Neem je de bochten sportief dan merk je dat de auto zijn best doet om niet uit te breken en grip te verliezen. Zet je alle veiligheidssystemen uit, dan krijg je een verschrikkelijk leuke auto om mee te spelen door de bochten. De versnellingsbak “schrikt” niet wanneer je zelf gaat flipperen en loopt zeer vloeiend door de versnellingen zoals de automaat dat zelf zou doen. Dwars gaan door de bochten is dus absoluut geen probleem. In de sportmodus komen rond de 3/4000 toeren de “pops & bangs” ook tot leven bij het loslaten van het gaspedaal, wat nog wat extra beleving met zich meebrengt.
We moeten het er toch over hebben
Voor de mensen die in een van de laatste modellen van BMW hebben gereden, zouden het al gezien kunnen hebben. Toyota heeft voor deze Supra een onderdeeltje of twee gekocht van BMW. En daarmee bedoel ik dat er heel veel onderdelen van BMW gebruikt zijn in deze Supra. Weet je bijvoorbeeld niet dat bijna alle elektronica in het interieur afkomstig zijn van BMW, dan zul je denken dat het er gewoon heel goed uitziet. Beter goed geleend dan slecht verzonnen, denk ik? Ook het motorblok, ophanging en versnellingsbak komen van BMW af.
Gelukkig is er nog een hoop Toyota te vinden op de nieuwe Supra. Zo is er niets BMW aan de carrosserie en is dit helemaal Toyota. Ook het dashboard heeft een eigen set-up van Toyota, wat er heel sportief uitziet.
De nieuwe Supra trekt aandacht
Afgelopen week heb ik al rijdend in de Supra onwijs veel duimpjes gezien. Ik wilde al bijna de garage opruimen om de Supra binnen te zetten. Want met de Supra op de oprit had ik elke dag hordes buurtkinderen op de oprit staan die de Supra onwijs gaaf vonden en van alle kanten wilden fotograferen. Ook bij verschillende rotondes stonden zij mij al op te wachten om de auto te filmen en op de foto te zetten. Het is een bijzondere auto om te zien en dat valt op.
Voor wie is de nieuwe Supra?
De nieuwe Supra is geschikt voor iedereen die een sportieve auto zoekt voor in het weekend. Subtiel is de Supra niet met de uitdagende carrosserie, dus de aandacht krijg je erbij. Voor € 63.695 heb je een hele leuke Supra Launch. Wil je het nog een tandje extremer? Kies dan de Supra Legend met de 3.0 liter motor. Hier betaal je € 85.695 voor.
Verder lezen over Toyota
Snelheid17.01.2022
Toyota Hilux wint opnieuw de Dakar Rally
Hybrid19.04.2021
De nieuwe Toyota Yaris is nóg strakker en zuiniger geworden
Electric09.04.2021
Toyota’s werkpaard geëlektrificeerd
Hybrid15.05.2020
Dit is de nieuwe Toyota Yaris hybrid
Nieuw04.04.2020
De nieuwe politie auto: betrouwbaar op elk terrein
Shareables06.02.2019
Toyota Corolla is de bestverkochte auto van 2018
Shareables17.01.2019
Toyota wint voor het eerst de Dakar Rally
Nieuw15.01.2019