29.09.2014

Passat GTE: plug-in hybride met 7% bijtelling komt zomer 2015


Volkswagen presenteert op de autosalon van Parijs de Passat GTE. De plug-in hybride is met een systeemvermogen van 160 kW/218 pk krachtig maar ook zuinig als de bestuurder dat vraagt. Het officieel vastgestelde verbruik bedraagt 2,0 l/100 km. De bijbehorende CO2-uitstoot van 45 g/km is in 2015 goed voor 7% bijtelling. De Passat GTE komt in de zomer van 2015 naar Nederland.

01-Passat-GTE
01-Passat-GTE
02-Passat-GTE
02-Passat-GTE
03-Passat-GTE
03-Passat-GTE
04-Passat-GTE
04-Passat-GTE
05-Passat-GTE
05-Passat-GTE
06-Passat-GTE
06-Passat-GTE
07-Passat-GTE
07-Passat-GTE

De Passat GTE komt zowel als limousine en als veelzijdige Variant. De plug-in hybride technologie omvat een 1.4 TSI benzinemotor, een elektromotor, een zestraps DSG-transmissie en een lithium-ion batterij (9,9 kWh).

Verder kent de Passat GTE verschillende rijmodi, waaronder ‘volledig elektrisch’. De topsnelheid is dan 130 km/h. Met opgeladen accu bedraagt de elektrische actieradius maximaal 50 km. Als de TSI en de elektromotor samenwerken, is 160 kW/218 pk beschikbaar, goed voor een topsnelheid van meer dan 220 km/h en een sprint van 0-100 km/h in circa 8 seconden.

Net als andere uitvoeringen is de nieuwe Passat GTE leverbaar met een aantal innovatieve opties, zoals het Active Info Display, een volledig digitaal instrumentenpaneel. De standaard CAR-NET e-Remote app maakt het mogelijk om via een smartphone het laadproces en/of airco-functies te starten. Ook los daarvan zijn vele online functies beschikbaar.

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.