Nieuw20.04.2020

De vernieuwde C4 Cactus is nu nóg comfortabeler


De Citroën C4 Cactus kent vrijwel iedereen. Met zijn opvallende airbumps op de deuren en platte brede neus was het een opvallende auto. Met name de onderscheidende airbumps zorgden voor flink rumoer. Maar wist je dat de Cactus een metamorfose heeft gekregen? Zo kunnen we zelfs een aantal primeurtjes met je delen. Check onze Citroën C4 Cactus review in dit blog!

Citroen_C4_Cactus_Front_grafitti
Citroen_C4_Cactus_Front_grafitti

De Citroën C4 Cactus is vernieuwd

De nieuwe Citroën C4 Cactus is op veel vlakken vernieuwd en dat zie je. Zo zijn de welbekende airbumps een stuk kleiner geworden en naar de onderzijde van de deuren verschoven. Ook is de vernieuwde doorlopende grill, die we van de meeste nieuwe modellen van Citroën kennen, ook terug te vinden op deze nieuwe Cactus. Binnenin de Cactus is het allemaal wat strakker en netter geworden. Pianolak rond de roosters en middenconsole en een vernieuwde set-up van het info- en entertainmentsysteem. De nieuwe kleursamenstelling heeft ervoor gezorgd dat het dak lijkt te zweven.

Citroen_C4_Cactus_Front_Side_Graffitti
Citroen_C4_Cactus_Front_Side_Graffitti
Citroen_C4_Cactus_Back_cut
Citroen_C4_Cactus_Back_cut

Uniek in de Cactus

De vernieuwde C4 Cactus heeft een veersysteem voorzien van het zogenoemde: ‘Progressive Hydraulic Cushions (PHC)’. Daarmee is de Cactus de eerste Europese auto die met dit systeem is uitgerust. Citroën beschrijft dit systeem als ”het vliegende tapijt-effect”. Daarnaast heeft deze vernieuwde Cactus als eerste ter wereld Advanced Comfort Seats (ACS).

Citroen_C4_Cactus_interior_
Citroen_C4_Cactus_interior_
Citroen_C4_Cactus_seats_
Citroen_C4_Cactus_seats_

Citroën C4 Cactus review

Een week lang heb ik de Citroën C4 cactus getest. Ik had al veel gelezen over de C4 Cactus met PHC en ACS. En nu heb ik dat ook mogen ervaren! Als je in de Citroën Cactus rijdt, dan voelt het als een zacht kussen aan. De stoelen zitten heel erg comfortabel en zijn heerlijk zacht. Combineer de stoelen met de ‘cushion vering’ en het resultaat is een enorm lekker rijdende Cactus.

Je merkt dat er goed over deze vernieuwde Cactus is nagedacht. De Cactus is namelijk gericht op het comfort voor de mensen die meerijden. De auto is ruim en praktisch van binnen. Deze Cactus is uitgerust met een 1.2 liter drie cilinder motor die 110 pk produceert. Oké, je hebt iets meer dan 10 seconden nodig om naar de 100 km/u te accelereren maar daar gaat het bij de Cactus niet om. Doordat de C4 één cilinder minder heeft om te “voeden” is deze Cactus ook erg zuinig geworden.

Citroen_C4_Cactus_Half_front_
Citroen_C4_Cactus_Half_front_

De vernieuwde Cactus is te verkrijgen in veel kleuren

Toch is het lastig om een Cactus uit te kiezen, want met 31 verschillende kleurencombinaties voor het exterieur, negen carrosserie kleuren en vier colour packs met kleuraccenten is de keuze enorm. Daarnaast is de Cactus te leveren met maar liefst 12 rijhulpsystemen die het rijden nog comfortabeler maken. De Cactus is nu verkrijgbaar vanaf € 24.000.

Citroen_C4_Cactus_Drive Side Interior_door
Citroen_C4_Cactus_Drive Side Interior_door
Citroen_C4_Cactus_logo_
Citroen_C4_Cactus_logo_
Tim van Osta

Tim is een petrolhead in hart en nieren. Auto's, motoren en feitelijk alles wat mechanisch aangedreven wordt Tim heel gelukkig van. Tim schrijft artikelen voor Carrepublic, Dutch Cowboys en Style Cowboys.

Verder lezen over Citroën

Het nieuwe vlaggenschip van DS: de DS9

DS Automobiles is de sportieve lijn naast Citroën en maakt sinds 2015 hun eigen modellen. De DS3 was het eerste sportieve model (met nog wel Citroën er voor). Hierna volgden de eigen modellen DS4, 5 en 7. Nu is daar he...

Nieuw12.05.2021

Het nieuwe vlaggenschip van DS: de DS9

Citroën lanceert de geheel nieuwe C4

Kort geleden waren wij bij de lancering van de nieuwe Citroën C4 in Amsterdam. En wat hebben de Fransen de C4 goed aangepakt dit keer. Een nieuw uiterlijk voor de auto, een slag hoger op de wielen en een diesel, benzine...

Nieuw04.02.2021

Citroën lanceert de geheel nieuwe C4

Dit is de vernieuwde Citroën C5 Aircross

De Aircross modellen van Citroën kennen we al een tijdje, maar daar is nu een nieuwe, nu al populaire, motor bijgekomen en veel nieuwe veiligheidssystemen en opties. Benieuwd welke? Ik vertel je er alles over in dit art...

Nieuw13.04.2020

Dit is de vernieuwde Citroën C5 Aircross

Mercedes: de populairste klassieker van Nederland

Oldtimers van Mercedes zijn de favoriete klassieke auto’s onder Nederlanders. Na de modellen van het Duitse merk zijn de klassiekers van Citroën en Volvo het meest in trek. Niet alleen onder Nederlanders is de Mercede...

Oldtimers23.01.2020

Mercedes: de populairste klassieker van Nederland

Citroën C5 Aircross SUV: stoer, comfortabel en snel!

Ok, vrijwel ieder merk heeft inmiddels een SUV rondrijden. Ook Citroën heeft natuurlijk al een tijdje een echte SUV in haar assortiment te weten de Citroën C5 Aircross. Het is misschien wel de meest comfortabele en vee...

Shareables15.11.2019

Citroën C5 Aircross SUV: stoer, comfortabel en snel!

De Citroën C3 Aircross compact SUV komt eind dit jaar op de markt

Citroën wil verder doorduwen in het SUV-segment met hun kleine C3 Aircross compact SUV. De auto is bedoeld voor mensen die wel de uitstraling van een SUV willen maar niet per se een grotere auto op de parkeerplaats will...

Nieuw13.06.2017

De Citroën C3 Aircross compact SUV komt eind dit jaar op de markt

Een Citroën DS 23 als werkpaard op de boerderij

Nou die pick-up nog even na die post van gisteren over de DS Electric. Op de staande achterruit prijkt een sticker: "Van boeren moet je houden". Met die tekst kan je twee kanten mee uit, die in dit geval twee keer kloppe...

Oldtimers27.08.2015

Een Citroën DS 23 als werkpaard op de boerderij

Citroën DS 21 Electric: verleden en toekomst in één klassieker

We gingen naar het eiland Tholen om een DS Pick Up te bekijken. Die was er, en daar komen we later op terug. Maar in plaats van in die Pick up zweven we nu in een 44 jaar oude en 100% elektrische Citroen DS Special gerui...

Oldtimers26.08.2015

Citroën DS 21 Electric: verleden en toekomst in één klassieker