Tim is een petrolhead in hart en nieren. Auto's, motoren en feitelijk alles wat mechanisch aangedreven wordt Tim heel gelukkig van. Tim schrijft artikelen voor Carrepublic, Dutch Cowboys en Style Cowboys.
De Citroën C4 Cactus kent vrijwel iedereen. Met zijn opvallende airbumps op de deuren en platte brede neus was het een opvallende auto. Met name de onderscheidende airbumps zorgden voor flink rumoer. Maar wist je dat de Cactus een metamorfose heeft gekregen? Zo kunnen we zelfs een aantal primeurtjes met je delen. Check onze Citroën C4 Cactus review in dit blog!
De Citroën C4 Cactus is vernieuwd
De nieuwe Citroën C4 Cactus is op veel vlakken vernieuwd en dat zie je. Zo zijn de welbekende airbumps een stuk kleiner geworden en naar de onderzijde van de deuren verschoven. Ook is de vernieuwde doorlopende grill, die we van de meeste nieuwe modellen van Citroën kennen, ook terug te vinden op deze nieuwe Cactus. Binnenin de Cactus is het allemaal wat strakker en netter geworden. Pianolak rond de roosters en middenconsole en een vernieuwde set-up van het info- en entertainmentsysteem. De nieuwe kleursamenstelling heeft ervoor gezorgd dat het dak lijkt te zweven.
Uniek in de Cactus
De vernieuwde C4 Cactus heeft een veersysteem voorzien van het zogenoemde: ‘Progressive Hydraulic Cushions (PHC)’. Daarmee is de Cactus de eerste Europese auto die met dit systeem is uitgerust. Citroën beschrijft dit systeem als ”het vliegende tapijt-effect”. Daarnaast heeft deze vernieuwde Cactus als eerste ter wereld Advanced Comfort Seats (ACS).
Citroën C4 Cactus review
Een week lang heb ik de Citroën C4 cactus getest. Ik had al veel gelezen over de C4 Cactus met PHC en ACS. En nu heb ik dat ook mogen ervaren! Als je in de Citroën Cactus rijdt, dan voelt het als een zacht kussen aan. De stoelen zitten heel erg comfortabel en zijn heerlijk zacht. Combineer de stoelen met de ‘cushion vering’ en het resultaat is een enorm lekker rijdende Cactus.
Je merkt dat er goed over deze vernieuwde Cactus is nagedacht. De Cactus is namelijk gericht op het comfort voor de mensen die meerijden. De auto is ruim en praktisch van binnen. Deze Cactus is uitgerust met een 1.2 liter drie cilinder motor die 110 pk produceert. Oké, je hebt iets meer dan 10 seconden nodig om naar de 100 km/u te accelereren maar daar gaat het bij de Cactus niet om. Doordat de C4 één cilinder minder heeft om te “voeden” is deze Cactus ook erg zuinig geworden.
De vernieuwde Cactus is te verkrijgen in veel kleuren
Toch is het lastig om een Cactus uit te kiezen, want met 31 verschillende kleurencombinaties voor het exterieur, negen carrosserie kleuren en vier colour packs met kleuraccenten is de keuze enorm. Daarnaast is de Cactus te leveren met maar liefst 12 rijhulpsystemen die het rijden nog comfortabeler maken. De Cactus is nu verkrijgbaar vanaf € 24.000.
Verder lezen over Citroën
Nieuw12.05.2021
Het nieuwe vlaggenschip van DS: de DS9
Nieuw04.02.2021
Citroën lanceert de geheel nieuwe C4
Nieuw13.04.2020
Dit is de vernieuwde Citroën C5 Aircross
Nieuwe motor, nieuwe opties, de C5 Aircross is completer dan ooitOldtimers23.01.2020
Mercedes: de populairste klassieker van Nederland
Dit waren de klassieke autotrends van 2019Shareables15.11.2019
Citroën C5 Aircross SUV: stoer, comfortabel en snel!
De elektrische variant (hybrid) komt eraanNieuw13.06.2017
De Citroën C3 Aircross compact SUV komt eind dit jaar op de markt
Oldtimers27.08.2015
Een Citroën DS 23 als werkpaard op de boerderij
Zoals wel vaker maakte liefde op het eerste gezicht blindOldtimers26.08.2015