De IMx Concept, de LEAF NISMO Concept en de deelname aan het FIA Formula E-kampioenschap geven beide anders invulling aan Nissan Intelligent Mobility: de manier waarop auto's worden aangedreven en gereden in onze huidige (en toekomstige) maatschappij. Nissan wil vooruit denken over de EV-technologie van morgen.
De deelname aan het FIA Formule E-kampioenschap is een Japans unicum. Ze zien dat als een geweldig platform om de vooruitgang te laten zien.

IMX concept
De IMx concept heeft een toekomstige versie van Nissan's ProPILOT technologie, waarmee de auto volledig autonoom kan rijden. Dan gaat het stuurwiel terug in het dashboard en de stoelen uit de vaste posities zodat je als passagier kunt onstpannen. Ook parkeren doet de auto zelf, dus je hoeft praktisch niets meer te doen.
Opvallend is de actieradius van de concept: 600 kilometer op een volle batterij. Na het zelf parkeren krijgt de auto het ook nog klaar om zichzelf aan het energienet te hangen. Daarna kan de auto dan als 'virtuele' energiebron dienen door energie terug te geven aan het stroomnet.


Leaf NISMO
De Nissan Leaf NISMO Concept heeft een sportief exterieurdesign ontworpen door NISMO. Die officiële motorsport- en tuningafdeling van Nissan heeft zich ook ontfermd over de rijdynamiek van het studiemodel. Dat resulteert in verbeterde aerodynamica en minder lift, zonder afbreuk te doen aan de uitstekende Cw-waarde van de nieuwe Leaf.
Op de weg biedt de Nissan Leaf NISMO Concept een uitdagend rijgedrag, onder meer dankzij een sportievere wielophanging en high-performance banden. Het speciaal getunede het motormanagement zorgt voor een directe acceleratie bij elke rijsnelheid. De LEAF NISMO Concept combineert het duurzame karakter van een elektrische auto met de opwindende rijsensatie waar NISMO sinds de beginjaren om bekend staat.



[Afbeeldingen © Nissan]

Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes...