Shareables25.09.2015

Honda lanceert indrukwekkende Stop Motion reclame ‘Paper’


Wat doe jij tijdens de reclame op tv? Haal je iets te drinken? Check je je gemiste appjes? Of zapp je eventjes naar een ander kanaal?

Reclames zijn over het algemeen niet boeiend en behoorlijk irritant. Ik heb negen van tien keer geen zin om naar de commercial van het nieuwste schoonmaakmiddel of die ene nieuwe auto te kijken. Toch maak ik voor de nieuwste reclame van Honda graag een uitzondering. Dit is namelijk een echt juweeltje.

In de reclame is een Stop Motion animatie te zien die je meeneemt in de geschiedenis van Honda. De commercial met de naam ‘Paper’ is inmiddels al meer dan 2,6 miljoen keer bekeken en is al meer dan 28.000 keer geliked via Facebook.

Bewonder deze fantastische commercial!

Vraag je je nu net als ik af hoe ze deze reclame in hemelsnaam hebben gemaakt dan raad ik je aan om de onderstaande video te bekijken. Dat is namelijk de ‘Making of’ van de Paper reclame en hierin wordt uitgelegd hoe en waarom ze de video hebben gemaakt.

‘The Cog’

‘Paper’ is niet de eerste bijzondere commercial die Honda heeft gemaakt. Eerder kwamen ze ook al met een reclame met de naam ‘The Cog’. Deze video werd gelanceerd in 2003 en was een enorme hit. In ‘The Cog’ reclame zijn namelijk alle onderdelen van een Honda Accord te zien. Deze onderdelen gaan ratelend, schuddend en rollend door een kamer heen en werd toentertijd gezien als een van de beste auto-advertenties ooit.

Jeroen

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys en de andere titels. Begonnen als content creator, en nu verantwoordelijk voor alle titels die vallen onder Dutchcowboys Media. Behalve liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online, is hij ook een autoliefhebber.