Renault introduceert E-Tech hybrid

Renault introduceert E-Tech hybrid

Vorig artikel Volgend artikel

Renault speelt in op de huidige markt door de nieuwe Clio, Capture en Megane Estate te voorzien van hybride aandrijvingen. Door de toevoeging van de hybride motoren spreekt Renault een nog breder publiek aan. Benieuwd naar de specificaties? Lees snel verder.

Renault_Clio_E-Tech_New

De E-Tech hybride motoren

Renault voegt twee soorten hybride aandrijflijnen aan het gamma toe. Een hybrid uitvoering met een 1.2 kWh batterij, welke samen met de benzinemotor 140 pk levert. En een Plug-in hybrid uitvoering met een 9.8 kWh batterij welke samen met de benzinemotor 160 pk levert. Beide uitvoeringen doen hetzelfde en dat is het reduceren van het brandstofverbruik, de uitstoot verminderen. De E-tech aandrijflijnen delen dezelfde 1.6 brandstofmotor die speciaal gemaakt is voor de E-tech modellen.

Leuk om te weten is dat de nieuwe automatische versnellingsbak samen met het Renault F1 team is gemaakt. Die nieuwe versnellingsbak werkt zonder koppeling en heeft eigenlijk twee versnellingsbakken in één. De benzinemotor heeft vier versnellingen en de elektromotor heeft vier versnellingen, wat het een 8-traps versnellingsbak maakt.

Renault_Clio_E-Tech_Badge_Back
Renault_Clio_E-Tech_Badge

De nieuwe Renault Clio

De nieuwe Clio is verkrijgbaar met de hybrid aandrijflijn met 140 pk. Het grote accupakket van de Plug-in hybride zal niet gepast hebben in de Clio want die uitvoering is niet beschikbaar bij de nieuwe Clio.

Fun fact: de Renault Clio is de nummer 3 best verkochte auto bij Renault. Buiten het feit dat de nieuwe Renault Clio een aantal vernieuwingen heeft ondergaan is de toevoeging van de hybride aandrijflijn een waardevolle aanvulling. Zo belooft Renault tot wel 80% volledig elektrisch te kunnen rijden met de Clio E-tech door de zelfopwekking van elektriciteit. Ook belooft Renault een brandstofbesparing tot wel 40% in de stad. Een gemiddeld verbruik zou uit moeten komen op 4.3L/100 km, WLTP opgave uiteraard. Een sprintje van 0 naar 100 km/u duurt net geen 10 seconden. De benzinemotor in de Clio levert 91 pk en de overige 49 pk wordt geleverd door de elektromotor.

De nieuwe Renault Clio E-tech hybrid is verkrijgbaar vanaf € 22.990

Renault_Clio_E-Tech_Nose
Renault_Clio_E-Tech_Back
Renault_Clio_E-Tech_Rims
Fun fact: de Renault Clio is de nummer 3 best verkochte auto bij Renault.

De nieuwe Capture

Sinds de vernieuwing van de Capture, lijkt de auto een breder publiek aan te spreken. Het oude model oogde vrij suf en de gemiddelde bestuurder was vaak boven de 70 jaar oud. De nieuwe Capture is een stuk sportiever geworden door de strakke lijnen in de motorkap en nieuwe LED koplampen en LED achterlichten.

De nieuwe Capture is voorzien van het nieuwe Mysense 10 inch multimediascherm. Ook de Capture is te verkrijgen met de E-tech Plug-in hybrid aandrijflijn. De Capture is voorzien van dezelfde 1.6 benzinemotor als de Clio. Alleen heeft de Capture een groter accupakket en heeft deze auto ook iets meer vermogen. 160 pk aan totaal vermogen is beschikbaar in de nieuwe Capture E-tech.

Volgens de WLTP standaard zou de Capture 1.4L/100 km kunnen rijden. Ook belooft Renault een volledig elektrisch bereik van 65 km in de stad en 50 km bereik gecombineerd. Elektrisch rijden kan tot een snelheid van 135 km/u.

De nieuwe Capture E-tech Plug-in hybrid is verkrijgbaar vanaf € 33.290.

Renault_Capture_E-Tech_Nose
Renault_Capture_E-Tech_Back
Fun fact: De Capture is de best verkochte auto van Renault. Ook is de nieuwe Capture de eerste B-SUV die beschikbaar en betaalbaar is als Plug-in hybrid.
Renault_Capture_E-Tech_Steering_Wheel
Renault_Capture_E-Tech_Screen
Renault_Capture_Interior_E-Tech

De nieuwe Megane estate

De vernieuwde Megane estate heeft een facelift gehad en is nu ook leverbaar als E-tech Plug-in hybrid. Ook de Megane Estate heeft dezelfde motor en E-tech aandrijflijn gekregen als de nieuwe Capture. De 1.6 E-tech Plug-in hybrid met 160 pk heeft een verbruik van 1.4L/100 km WLTP, volgens Renault.

Wel heeft Renault hun best gedaan om het grote accupakket geheel te verwerken zonder ruimte binnen in de auto in te leveren en dat is gelukt. Het gehele accupakket zit onder de achterbank verstopt. Ook in de kofferbak hoefde de Megane estate niet in te leveren en heeft de auto 447 liter aan ruimte.

Het nieuwe 9,3 inch multimedia scherm is terug te vinden in de nieuwe Megane estate. Het oude scherm zag er oubollig uit en zo werkte het ook. Het nieuwe schema heeft heldere kleuren en is een stukje groter dan zijn voorganger. Ook zijn hier de verschillende rijmodi in te stellen: Pure, Sport, Mysense. De nieuwe Megane estate E-tech Plug-in is verkrijgbaar vanaf € 33.090 en is direct te bestellen.

Renault_Megane_E-Tech
Renault_Megane_E-Tech_Back
Renault_Megane_E-Tech_Display
Renault_Megane_E-Tech_headlights
Renault_Megane_E-Tech_Badge
Tim van Osta

Tim is een real petrolhead in hart en nieren. Groot autoliefhebber, motorrijder en natuur gek.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies