Nieuw12.02.2015

Volkswagen maakt prijs GTD en R bekend


Volkswagen heeft de twee meest sportieve uitvoeringen van de Golf Variant een prijs gegeven
. De GTD is de krachtigste dieselversie van het Golf Variant-gamma. Hij wordt leverbaar vanaf 39.190 euro. De Golf R Variant is met zijn 221 kW/300 pk sterke TSI benzinemotor de sportiefste station ooit in de Golf-reeks. Hij is er vanaf 51.990 euro. De nieuwe modellen zijn vanaf eind februari te bestellen, de levering start in mei.

Voor het eerst is de
Golf Variant er ook als krachtige en sportieve GTD. Zijn 2.0 TDI-dieselmotor met 135 kW/184 pk en 380 Nm is goed voor : 0-100 km/u in 7,9 seconden en een top van 231 km/u.

03_Golf_R_Variant
03_Golf_R_Variant
02_Golf_GTD_Variant
02_Golf_GTD_Variant
01_Golf_GTD_Variant
01_Golf_GTD_Variant
04_Golf_R_Variant
04_Golf_R_Variant
5_Golf_R_Variant
5_Golf_R_Variant

GTD is sportief en compleet

Ook de uitrusting van de Golf GTD Variant is sportief met een verlaagd onderstel, 17-inch lichtmetalen wielen, variabele besturing (Progressive Steering) en een multifunctioneel sportstuur. Ook standaard: sportstoelen, Radio Composition Media met groot touchscreen, automatische airco en parkeersensoren met achteruitrijcamera. De automatische DSG-transmissie is optioneel voor 2.500 euro.

R van ruimtewonder tot sportauto

De Golf R Variant vertrouwt op de 2.0 TSI-benzinemotor met 221 kW/300 pk en een koppel van 380 Nm. De zestraps DSG-automaat en 4MOTION permanente vierwielaandrijving zijn standaard. Die combinatie vertaalt zich in een sprint van 0-100 km/u in 5,1 seconden en een (begrensde) topsnelheid van 250 km/u.

Sportieve details

De Golf R Variant heeft een zeer sportieve in- en exterieuraankleding. Standaard zijn een verlaagd onderstel (-2 cm), variabele besturing (Progressive Steering) en ESC-Sport. Dat betekent dat het stabiliteitssysteem volledig kan worden uitgeschakeld. Optioneel is het elektronisch instelbare onderstel
DCC leverbaar. Dit biedt keuze uit diverse ‘set-ups’.

Ruimtelijk inzicht

Ook in de sportieve GTD- en R-uitvoering is de Golf Variant handig als altijd. De bagageruimte heeft een inhoud van maar liefst 605 liter, met neergeklapte achterbank zelfs 1.620 liter. Er is dus volop ruimte voor het hele gezin en bagage. De Golf GTD Variant en Golf R Variant worden in mei bij de WV dealers verwacht en zijn vanaf deze maand te bestellen.

Volkswagen heeft de twee meest sportieve uitvoeringen van de Golf Variant een prijs gegeven. De GTD is de krachtigste dieselversie van het Golf Variant-gamma. Hij wordt leverbaar vanaf 39.190 euro, dit is tevens de prijs zonder afleveringskosten. De Golf R Variant is met zijn 221 kW/300 pk sterke TSI benzinemotor de sportiefste station ooit in de Golf-reeks. Hij is er vanaf 51.990 euro. De nieuwe modellen zijn vanaf eind februari te bestellen, de levering start in mei.

Voor het eerst is de Golf Variant er ook als krachtige en sportieve GTD. Zijn 2.0 TDI-dieselmotor met 135 kW/184 pk en 380 Nm is goed voor : 0-100 km/u in 7,9 seconden en een top van 231 km/u.

Redactie Carrepublic

De redactie van Carrepublic schrijft dagelijks over nieuws uit de automotive industrie. Volg ons ook via Twitter, Facebook en Instagram.

Verder lezen over Volkswagen

Volkswagen lanceert haar tweede elektrische auto: de ID.4

Na de lancering van de ID.3 komt Volkswagen kort daarop met de ID.4. De volledig elektrische SUV van Volkswagen heeft een maximaal bereik van 520 kilometer, krijgt 8 jaar garantie op de hoogvoltage accu en onderhoud zit...

Electric26.09.2020

Volkswagen lanceert haar tweede elektrische auto: de ID.4

Dit zijn de zeven voorgangers van de Golf 8

De Volkswagen Golf heeft imposante cijfers. In 45 jaar werden er maar liefst 35 miljoen exemplaren gebouwd. Daarmee is de Golf een van de populairste auto’s ooit en mag hij terecht een icoon worden genoemd. Sinds zijn...

Shareables23.10.2019

Dit zijn de zeven voorgangers van de Golf 8

Elektrische Volkswagen verbreekt Formule 1 record

De 500kw/670pk elektrische ID.R van Volkswagen heeft een record gezet op het Goodwood Festival of Speed. Coureur Romain Dumas reed de 1,86 kilometer lange heuvelklim in het zuiden van Engeland in 39,9 seconden. Daarmee v...

Snelheid10.07.2019

Elektrische Volkswagen verbreekt Formule 1 record

Volkswagen start in Hamburg met het testen van autonome auto’s

Volkswagen is in Hamburg (Duitsland) begonnen met het testen van level 4 autonome auto’s. Deze tests vinden plaats op een traject van 3 kilometer lang en worden uitgevoerd met 5 speciale e-Golfs. De wagens zijn onder m...

Technologie03.04.2019

Volkswagen start in Hamburg met het testen van autonome auto’s

De Volkswagen Touareg V8 TDI komt eraan

De Volkswagen Touareg V8 is binnenkort te verkrijgen in Nederland. De Volkswagen Touareg V8 is voor het eerst te zien op de Genève international motorshow. Vermogen De Volkswagen Touareg V8 TDI heeft een vermogen van...

Nieuw28.02.2019

De Volkswagen Touareg V8 TDI komt eraan

Apple partnert met Volkswagen voor zelfrijdende busjes op campus

Het is nog niet zo lang geleden dat we ons nog afvroegen wat Apple's plannen waren in de zelfrijdende autobranche en of het project nog wel echt een toekomst heeft. Nu blijkt dat Apple in elk geval op de eigen campus aan...

Technologie24.05.2018

Apple partnert met Volkswagen voor zelfrijdende busjes op campus

De Volkswagen California bestaat 30 jaar

Het is alweer dertig jaar geleden dat de Volkswagen California werd gepresenteerd en dat betekent dat die originele versie inmiddels een klassieker is. De eerste California werd gebouwd op de basis van een T3 met de moto...

Oldtimers23.04.2018

De Volkswagen California bestaat 30 jaar

Volkswagen wil met de I.D. R het Pikes Peak elektrorecord breken

Volkswagen komt met een volledig elektrische racewagen met 500 kW aan power in een pakketje dat minder dan 1100 kilo weegt. Dat gaat hard, heel hard, zo kun je je voorstellen, want met een koppel van 650 Nm trekt de auto...

Snelheid23.04.2018

Volkswagen wil met de I.D. R het Pikes Peak elektrorecord breken