Tim is een petrolhead in hart en nieren. Auto's, motoren en feitelijk alles wat mechanisch aangedreven wordt Tim heel gelukkig van. Tim schrijft artikelen voor Carrepublic, Dutch Cowboys en Style Cowboys.
Peugeot is een nieuwe koers gaan varen. Daarbij hebben ze een visie voor ogen: ‘Unboring the future’. Deze missie zie je goed terug in hun nieuwe Peugeot 2008. Deze is ten opzichte van zijn voorganger uitdagender, stoerder en bevat de nieuwste technologieën. Nieuwsgierig? Lees snel verder.
De nieuwe Peugeot 2008 SUV
Heel eerlijk, ik ben blij dat de oude Peugeot 2008, met zijn suffe uiterlijk, met pensioen is gegaan en dat hij plaats heeft gemaakt voor een gloednieuw exemplaar. De nieuwe missie van Peugeot: ‘Unboring the future’ is goed zichtbaar bij de nieuwe Peugeot 2008.
De Peugeot 2008 SUV, heeft alle nieuwste snufjes gekregen van Peugeot. De befaamde i-Cockpit, kenmerkende LED slagtanden in de voorbumper en 3D-klauw-achterlichten zijn te vinden op deze 2008. De Peugeot 2008 lijkt een stuk hoger op zijn ‘poten’ te staan vergeleken met zijn voorganger. Dit komt mede door de vlakke motorkap en de imposante grill en lichtunits. De 2008 is wel een stukje langer dan zijn voorganger geworden en is met 4.30 meter een echt flinke SUV voor het segment waarin de Peugeot valt.
Optisch is de 2008 totaal anders dan zijn voorganger
Peugeot heeft haar visie ‘Unboring the future’ letterlijk overal toegepast bij de 2008. Of we het nu hebben over de nieuwe carrosserie kleuren zoals de prachtige Orange Fusion, of het two-tone gespoten zwarte dak. Het ziet er allemaal gelikt uit. De combinatie van hoogglans zwarte delen zoals de omlijsting van de grill, dak, spiegels en raamlijsten samen met de mat grijze delen op de voor- achterbumper en deuren geven de nieuwe SUV van Peugeot een sportieve uitstraling. De zwarte kunststof spatschermen rond de wielen in combinatie met de nieuwe 18 inch velgen maken het helemaal af.
Het interieur van de Peugeot 2008
De instap van de Peugeot 2008 is niet wat je verwacht bij een SUV maar laag is de auto zeker niet te noemen. Het zit er eigenlijk een beetje tussenin. Eenmaal achter het stuur vinden we het kleine bekende afgevlakte Peugeot stuurtje met daarachter de i-Cockpit met de nieuwste set-up. Ook op het dashboard vinden we weer een carbon look afwerking met LED sfeerverlichting die in verschillende kleuren in te stellen is. De groene stiksels in het dashboard komen ook weer terug in de stoelen en deurafwerking. De Peugeot 2008 is uitgerust met het, optionele, audio hi-fi systeem van Focal. Met een aantal extra luidsprekers en zelfs een subwoofer is het geluid in de Peugeot 2008 rijk en gedetailleerd geworden.
Aandrijving en rijeigenschappen in de nieuwe Peugeot 2008
De auto die wij bij ons hebben, is voorzien van een 1.2 drie cilinder motor die gekoppeld is aan de nieuwe EAT8 automatische versnellingsbak met een vermogen van 155 pk. Ondanks de driecilinder motor is de 2008 alles behalve langzaam te noemen. Het rijden met de Peugeot gaat soepel en bij het inschakelen van de sportmodus hoor je het motorgeluid beter en klinkt het zelfs sportief.
Wat kost de nieuwe Peugeot 2008?
De nieuwe Peugeot 2008 is te koop vanaf € 25.360. Maar wie de Peugeot 2008 koopt met de 155 pk benzinemotor en nog wat leuke opties aanklikt zoals dat gedaan is bij dit testmodel komt de teller op € 39.410 uit.
Verder lezen over Peugeot
Algemeen12.05.2022
Welke verschillende typen auto’s zijn er?
Hybrid19.12.2021
Drie weken met de Peugeot 3008 HYbrid
Electric02.01.2021
De Peugeot 208 maar dan elektrisch
e-208 Unboring The FutureNieuw31.08.2020
Peugeot onthult de vernieuwde 3008
Verwondering09.08.2020
Een kijkje in het creatieve design lab van Peugeot in Parijs
Hybrid17.06.2020
Peugeot 508 SW: hybrid, comfort en power gecombineerd
Hybrid20.05.2020
De Peugeot 3008 dubbeltest
Peugeot 3008 Hybrid vs. Hybrid4Nieuw06.05.2020