Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys en de andere titels. Begonnen als content creator, en nu verantwoordelijk voor alle titels die vallen onder Dutchcowboys Media. Behalve liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online, is hij ook een autoliefhebber.
De New York International Auto Show is nog niet eens officieel van start, maar de prachtige bolides vliegen je al om de oren. Ook nieuwe automaker Lucid Motors is er met een prototype van de Lucid Air, een volledig elektrische auto die klaar is voor autonoom rijden op niveau vier of vijf (volledig dus). De auto heeft niet alleen veel mogelijkheden, hij ziet er ook nog eens fantastisch uit.

De Air wordt door mensen de “Tesla-killer” genoemd, omdat de Air zijn naam eer aan doet en een stuk meer ruimte heeft in de auto, wat het luxe gevoel geeft dat je in een privé-jet hebt. Eerlijk is eerlijk, als je het volledige pakket wilt met alles er op en er aan, leren bekleding, panorama-dak, 400-mijls batterij en en die stoelen achterin die tot 55 graden achteruit kunnen kantelen ben je ook meer dan een tonnetje dollars kwijt.
De basisvariant kost nog steeds meer dan 50.000 dollar met de subsidie er al af, dus goedkoop is het niet. Maar ja, 400pk achterwielaandrijving, 240 mijl (385km) op een batterij en ‘maar’ 10 speakers en drie schermen in de auto krijg je ook niet voor niks.

Macbook Car
Designer Peter Rawlinson, die ook Chief Engineer was bij de Model S, werkt aan de Air en volgens hem zit het comfort ‘m in de batterij van de Air. Dat is geen grote rechthoek onderin de auto, maar die is gevormd zodat er extra plek vrijkomt voor de voeten van de berijders van de auto, net zoals Apple voor de ultradunne Macbook hun batterij in verschillende hoogtes en vormen heeft gemaakt om alles te laten passen.
Dat zorgt er dus voor dat de Air een high-tech droom lijkt, waar iedereen heerlijk kan zitten (er is zelfs een optie voor een massagestoel voor de chauffeur!) en er genoeg schermen en entertainment is dat je alles kunt doen wat je wilt in de auto.





Productie laat helaas wel nog even op zich wachten: de Air wordt nu getest en in 2018 wordt er begonnen met de eerste lichting Airs die we dan in 2019 zouden moeten kunnen rijden. We zullen zien of de prestaties van de uiteindelijke auto zich kunnen meten met wat Tesla dan al op de weg heeft. Dan zullen we vanzelf zien wie er ‘gekilld’ gaat worden.
[Afbeeldingen © Lucid]
Verder lezen over Elektrische auto

Electric05.09.2024
Cupra Born Essential: de instapversie is nog bereikbaarder

Technologie19.08.2024
Hoe Pininfarina & VinFast een opvallende identiteit vanaf nul creëerden

Verwondering01.07.2024
Dit is de Maserati GranCabrio Folgore Tignanello

Electric24.07.2023
De voordelen en het gemak van elektrisch rijden

Electric31.05.2023
Alles wat je moet weten over het leasen van een elektrische auto

Shareables25.05.2023
5 afwegingen die je moet maken bij het afsluiten van een autoverzekering

Electric20.05.2021
Lanova laadpalen brengt slimme laadpaal op de markt

Electric19.02.2021
4 redenen om zelf een laadpaal op eigen terrein te laten installeren
Verder lezen over Zelfrijdende auto

Technologie26.05.2021
Geen radar sensoren meer aan de voorzijde van de Tesla Model 3 en Y
Tesla wil Autopilot volledig afhankelijk maken van camera's en AI-software
Technologie05.05.2021
Baidu stuurt eerste écht zelfrijdende taxi’s de straten van Beijing in
De 'veiligheidschauffeur' zit nog wel op de passagiersstoel
Verwondering23.04.2021
Tesla rijdt ook zelf als je niet achter het stuur zit
Het is kinderlijk eenvoudig om Autopilot voor de gek te houden
Technologie15.04.2021
Ford rolt BlueCruise voor zelfrijdende auto’s geleidelijk uit in de VS
Het eerst naar de Mustang Mach-E en F-150 pickup
Technologie25.07.2019
Welke innovaties kunnen we in de toekomst verwachten in de autowereld?

Technologie21.02.2019
Porsche test autonoom rijden

Technologie31.10.2018
Hoe moeten zelfrijdende auto’s beslissen over leven en dood?
Fascinerend onderzoek laat zien dat het uitmaakt wie (en waar) je dat vraagt
Design20.09.2018