De redactie van Carrepublic schrijft dagelijks over nieuws uit de automotive industrie. Volg ons ook via Twitter, Facebook en Instagram.
In 2021 moeten we kunnen genieten van de BMW iNEXT. De zelfrijdende, volledig elektrische en connected auto van de Duitse automaker is de eerste in een rij aan vergelijkbare auto’s. Dat is niet meer zo ver van ons verwijderd, dus BMW moet aan de bak. Dat zijn ze ook alleszins van plan en daarom wordt er in Unterschleissheim (vlakbij München) een hele campus opgezet waar zo’n 2.000 werknemers gaan werken aan de nieuwe toekomst van het automerk in de komende vijf jaar.
Startup mentality
Het is de bedoeling dat daar alles intern gaat gebeuren, van wegtesten tot softwareontwikkeling, dus vanaf 2017 wordt alle talent dat aanwezig is binnen het bedrijf samengebracht op de campus. Sterker nog: BMW heeft naast een paar honderd softwareschrijvers behoefte aan nog meer talent van buitenaf, dus het zal voor de regio een hoop banen gaan opleveren. Het zou er ook op kunnen wijzen dat BMW niet van plan is om (semi-)complete oplossingen van bijvoorbeeld Apple of Google in te kopen voor de besturing van hun zelfrijdende auto’s.
Het gaat een hele nieuwe manier van werken met zich mee brengen die BMW onder de noemer ‘project i 2.0’ gaat opzetten. Korte lijntjes, snelle beslissingen, het moet ervoor zorgen dat de mensen die aan een project werken zo goed als meteen feedback kunnen krijgen of kunnen testen als ze iets hebben bedacht of gemaakt. Die startup-mentaliteit moet ervoor zorgen dat er in 2017 al rond München op de weg getest kan worden met proefmodellen. En nu maar hopen dat ze 2021 ook gewoon halen. Het blijven wel Duitsers natuurlijk, dus normaliter kun je daar het klokje op gelijk zetten.
[Afbeeldingen © BMW]
Verder lezen over BMW
Design02.09.2024
BMW: deze modellen zijn meesterwerken van design en techniek
Technologie29.09.2021
Waarom de BMW iX geen level 3 zelfrijdende auto is (of ooit zal worden)
Hybrid25.01.2021
Ultimate deluxe pack: BMW X5 & BMW 745 Le X-drive
Nieuw13.01.2021
BMW X2: de alleskunner
Snelheid17.11.2020
Een extreme vierzitter: de BMW M8 Gran Coupé
Motoren26.09.2020
BMW komt met de eerste M motorfiets ooit
Motoren16.08.2020
De BMW R18 redesigned tot Dragster
Nieuw12.08.2020
BMW 2-serie Gran Coupé: dit is wat je moet weten
Verder lezen over Elektrische auto
Electric05.09.2024
Cupra Born Essential: de instapversie is nog bereikbaarder
Technologie19.08.2024
Hoe Pininfarina & VinFast een opvallende identiteit vanaf nul creëerden
Verwondering01.07.2024
Dit is de Maserati GranCabrio Folgore Tignanello
Electric24.07.2023
De voordelen en het gemak van elektrisch rijden
Electric31.05.2023
Alles wat je moet weten over het leasen van een elektrische auto
Shareables25.05.2023
5 afwegingen die je moet maken bij het afsluiten van een autoverzekering
Electric20.05.2021
Lanova laadpalen brengt slimme laadpaal op de markt
Electric19.02.2021
4 redenen om zelf een laadpaal op eigen terrein te laten installeren
Verder lezen over Zelfrijdende auto
Technologie26.05.2021
Geen radar sensoren meer aan de voorzijde van de Tesla Model 3 en Y
Tesla wil Autopilot volledig afhankelijk maken van camera's en AI-softwareTechnologie05.05.2021
Baidu stuurt eerste écht zelfrijdende taxi’s de straten van Beijing in
De 'veiligheidschauffeur' zit nog wel op de passagiersstoelVerwondering23.04.2021
Tesla rijdt ook zelf als je niet achter het stuur zit
Het is kinderlijk eenvoudig om Autopilot voor de gek te houdenTechnologie15.04.2021
Ford rolt BlueCruise voor zelfrijdende auto’s geleidelijk uit in de VS
Het eerst naar de Mustang Mach-E en F-150 pickupTechnologie25.07.2019
Welke innovaties kunnen we in de toekomst verwachten in de autowereld?
Technologie21.02.2019
Porsche test autonoom rijden
Technologie31.10.2018
Hoe moeten zelfrijdende auto’s beslissen over leven en dood?
Fascinerend onderzoek laat zien dat het uitmaakt wie (en waar) je dat vraagtDesign20.09.2018