Peugeot 508 SW: hybrid, comfort en power gecombineerd

Peugeot 508 SW: hybrid, comfort en power gecombineerd

Vorig artikel Volgend artikel

Peugeot is hard op weg om haar gehele modellenreeks een flinke update te geven. Zo is ook de 508 SW helemaal nieuw en is hij uitgerust met de befaamde i-Cockpit en LED slagtanden. Benieuwd wat er allemaal nog meer aangepast is? Lees snel verder.

Peugeot_508_SW_Hybrid_Windmill

Het nieuwe uiterlijk van de Peugeot 508 SW

Met het intreden van de nieuwe visie van Peugeot: 'Unboring the future' zijn de saaie auto’s in het gamma van Peugeot verleden tijd geworden. De nieuwe lijn modellen van Peugeot zijn stoer, eigenwijs en zitten vol innovaties. Zo ook de Peugeot 508 SW met als optie de nieuwe hybride aandrijflijn. Het is een schitterende auto om te zien, mede door het gebruik van de coupe daklijn. Ook de toevoeging van de nieuwste lichtunits van Peugeot op de 508 SW maken het een sportief ogende station auto.

Peugeot_508_SW_Hybrid_back_side

Verlichting op de Peugeot 508 SW

Aan de voorzijde gemonteerde lichtunits geven een enorme lichtopbrengst en met de ingeschakelde groot lichtassistent zie je niets meer over het hoofd. Ook beschikt deze 508 SW hybrid over een nightvision camera in de neus. Tijdens het rijden bij duisternis is de nightvision optie beschikbaar in de i-Cockpit. Bij het inschakelen hiervan zie je tussen de tellers de beelden van de nachtvision camera op je i-Cockpit.

De LED dagrijverlichting stellen de “slagtanden” van de leeuw voor wat de auto breed doet ogen. De achterlichten stellen de “klauwen” van de leeuw voor. Op de achterzijde van de auto zijn veel donkere tinten gebruikt waardoor de lichtunits pas opvallen als deze branden. Hierdoor oogt de achterzijde van deze 508 meer als een geheel.

Peugeot_508_SW_Hybrid_front
Peugeot_508_SW_Hybrid_headlights
Fun fact: Wanneer je de auto ontgrendeld branden de achterlichten van buiten naar binnen en weer terug. Het is een klein beetje vergelijkbaar zoals de auto van de night rider dat deed.
Peugeot_508_SW_Hybrid_road

Interieur van de nieuwe Peugeot 508 SW

Eerlijk gezegd vind ik het interieur van de 508 het mooiste van alle Peugeots op dit moment. Het kleine Peugeot stuurtje met afgevlakte onder- en bovenzijde is ook weer in deze auto te vinden. Daarboven is de befaamde i-Cockpit geplaatst, wat ook weer in te stellen is naar eigen voorkeur.

Naast het stuur vinden we het multimediascherm met daaronder lange grijze toetsen met de meest voorkomende opties. Een mooie toevoeging is het vlakke gedeelte in het dashboard met carbon look wat een eigen uitstraling geeft. Deze 508 SW is ook uitgerust met het Franse Focal audiosysteem. Een extra speaker op het dashboard, een subwoofer in de kofferbak en betere speakers in de hele auto voor een helder en volle geluidsbeleving.

Peugeot_508_SW_Hybrid_interior
Peugeot_508_SW_Hybrid_i-cockpit
Peugeot_508_SW_Hybrid_Focal
Peugeot_508_SW_Hybrid_seats

Donker schuifdak Peugeot 508 SW

De auto die wij bij ons hebben is uitgerust met een donker schuifdak. Dit is een mooie toevoeging als je voorin zit, maar voor de mensen op de achterbank wat minder. De 508 heeft dus de coupe daklijn wat je merkt vanaf de achterbank. Door het schuifdak toe te voegen aan de uitrusting zit er een behoorlijke bult in het dak, vlak na de hoofdsteunen van de voorstoelen, waar vermoedelijk het mechanisme van het schuifdak in verwerkt zit. Volwassenen die met een lengte van 1.80 m of langer op de achterbank plaatsnemen, hebben het idee dat je met je hoofd in een uitsparing in het dak zit. Het voelt een beetje claustrofobisch, want je kijkt deels tegen die bult aan. Voor een gezinsauto met kleine kinderen is het geen probleem. Maar voor mensen die vaker met volwassenen op de achterbank rijden zou ik een schuifdak van de optielijst schrappen.

Peugeot_508_SW_Hybrid_sunroof

Rijden met de nieuwe 508 SW

Deze Peugeot 508 SW heeft vier rijmodi om uit te kiezen: electric, comfort, hybride en sport. Alle rijmodi spreken voor zich en zijn ook leuk om mee te spelen. In de comfort modus rijdt de Peugeot 508 SW echt als een luxe comfortabele auto. Het enige nadeel van deze modus is, met name in woonwijken en gebieden met veel drempels, dat je merkt dat het een hybride is met het accupakket onder de achterbank. Je merkt dat je extra gewicht achterin meesleept. Bij het activeren van de sportmodus is de vering stijver, je gasresponse actiever en de kleur van de i-Cockpit past zich aan. Dan lijkt het accupakket verdwenen en is het autorijden een stuk dynamischer.

Peugeot_508_SW_Hybrid_Back_225
Fun fact: Peugeot laat oude details weer herleven door de type aanduiding terug te laten komen op de neus.
Peugeot_508_SW_Hybrid_nose

Wat kost de 508 SW hybrid?

Je hebt een Peugeot 508 SW voor € 33.780,- maar voor de 508 SW hybrid samengesteld zoals wij hem hebben getest kost hij € 55.510.

Peugeot_508_SW_Hybrid_Front_side
Tim van Osta

Tim is een real petrolhead in hart en nieren. Groot autoliefhebber, motorrijder en natuur gek.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies